Automatische afspraakherinnering
Voor het instellen van een automatische afspraakherinnering ga je in de backend naar Beheer > Standaard berichten > Afspraakherinnering. Standaard staat de herinneringsmail aan waarbij de mail twee dagen voor de afspraak om 19.00 uur naar de klant wordt verstuurd. Dit is geheel aan te passen naar eigen wens.
Het is ook mogelijk om een herinnerings-sms te sturen. Ook hiervoor kun je het tijdstip en het aantal dagen voor de afspraak aangeven. Om sms credits te bestellen ga je naar Beheer > Standaard berichten > SMS-credits bestellen. Klik hier voor meer informatie over het verzenden van een sms bericht.
Voor het aanpassen van de mailtekst en/of smstekst van de afspraakherinnering ga je naar Beheer > Standaard berichten > Tekst e-mailberichten (of tekst sms berichten). Klik vervolgens op bewerken achter afspraakherinnering (bloknootje met pennetje). Er is een standaard tekst opgesteld, maar deze kun je wijzigen. De variabelen die onder de tekst staan kun je toevoegen.
Vanaf het Pro-pakket is het ook mogelijk om voor de afspraakbevestiging, -herinnering en -annulering verschillende templates aan te maken. Bij het bewerken van het betreffende bericht kun je meerdere variaties aanmaken.
Voor het koppelen van het bericht aan het afspraaktype ga je naar Beheer > Afspraaktype en klik op bewerken (pennetje) bij het desbetreffende afspraaktype. Onder het tabblad 'Berichten' kan je op 'Activeren' klikken en de juiste variant selecteren.