Afspraaktype toevoegen
Ga naar Beheer > Afspraaktype en klik rechts bovenin op 'Nieuw afspraaktype'. Kies een categorie (of maak direct een nieuwe aan) en geef het afspraaktype een naam (de naam is ook zichtbaar voor klanten). Stel de duur in van het afspraaktype en de eventuele buffertijd. Je kunt eventueel een omschrijving toevoegen aan het afspraaktype. Deze omschrijving kan gebruikt worden bij het versturen van de afspraakbevestiging of herinnering en kan ook in de boekingsmodule naar voren komen (bij de module met stappen en cafetaria 2).
Op het volgende tabblad stel je de minimum (hoe kort van tevoren) en maximum tijd (hoe ver vooruit) de klant mag boeken in. Let goed op dat je bij de maximum tijd voor de afspraak rekening houdt met hoe ver klanten vooruit mogen kijken in de agenda. Onder beschikbaarheid selecteer je welke resources (medewerkers, locaties en materialen) deze afspraak mogen uitvoeren. Onder afrekenen kan je eventueel de prijs van het afspraaktype opgeven. Klik vervolgens op 'Opslaan'.

Hou zoals gezegd rekening met de maximum tijd voor afspraak. Dit heeft betrekking op het wel of niet zichtbaar worden van beschikbaarheid in de boekingswidget voor de klanten. De standaard instelling is dat men 6 maanden vooruit kan plannen.

Zodra je meer plugins inschakelt komen er meer tabbladen om te configureren bij in het afspraaktype. Denk bijvoorbeeld aan Specifieke Tijden of Meerdere personen. Plugins zijn in te schakelen via Instellingen > Extra functionaliteit > Plugins.