Klantenregistratieformulier en afspraakformulier

OnlineAfspraken.nl biedt de mogelijkheid om zelf te bepalen velden aan klanten uit te vragen bij elke klantenregistratie en/of afspraak die er wordt geboekt.

Indien je gebruik maakt van het Pro-pakket is het mogelijk om per afspraaktype verschillende klantvelden uit te vragen. Dit geldt zowel voor het klantregistratieformulier als het afspraakformulier.

Instellen klantregistratieformulier
Het klantenregistratieformulier wordt in principe alleen getoond bij een aanmelding. Indien je instelt dat klanten verplicht zijn zich aan te melden d.m.v. een gebruikersaccount wordt dit formulier eenmalig getoond. Indien je klantaccounts optioneel of niet mogelijk stelt, dan dienen ze dit bij elke registratie in te vullen. 

In de backend ga je naar Instellingen > Formulieren. Bij het klantenregistratieformulier zie je standaard een aantal velden staan. Deze velden kun je aanpassen of je kunt extra velden toevoegen. Om het klantenregistratieformulier aan te passen klik je op bewerken (bloknootje met pennetje). Je kunt eventueel velden verwijderen door op het prullenbakje te klikken. Goed om te weten: E-mailadres en achternaam zijn altijd verplicht en niet te verwijderen. 

Je kunt velden toevoegen door bovenaan op de button ‘Veld toevoegen’ te klikken. Kies hier voor een bestaand veld of een nieuw veld. Bepaal zelf de naam en instellingen en kies uit de volgende type velden: tekstveld, meerdere regels tekst, numeriek veld, keuze uit meerdere opties, keuzelijst, aanvinkvakje, bestandsupload of dit veld niet tonen. De optie bestand upload is enkel mogelijk indien je gebruik maakt van het Pro-pakket. De optie veld niet tonen kun je gebruiken wanneer je zelf gegevens bij klanten wilt invoeren op de klantenkaart, dit veld wordt niet aan de klant getoond. 

Image
Klantenregistratieformulier

Instellen afspraakformulier 
Het afspraakformulier vult de klant in bij elke afspraak die hij of zij boekt. Het is mogelijk velden toe te voegen en de volgorde te wijzigen. Wanneer het een verplicht veld betreft wordt het veld weergegeven d.m.v. een sterretje. In het afspraakformulier neem je velden op die bij elke afspraak van een klant wil weten. Denk aan een reden voor deze specifieke afspraak of "hoe heb je ons gevonden".