Wanneer er geen tijden worden weergegeven

Wanneer er geen tijden worden weergegeven in de boekingswidget kan dit meerdere redenen hebben;

1. Bij het afspraaktype is gekozen dat er tot een bepaalde tijd in de toekomst geboekt mag worden, maar de opgegeven beschikbaarheid ligt na die datum. Om dit te wijzigen ga je naar Beheer > Afpraaktypen en kies je voor het bewerken van het desbetreffende afspraaktype (pen icoon). Vervolgens kun je onder het tabblad 'Boeken en annuleren' bij 'Maximum tijd voor afspraak' de periode wijzigen. 

Image
Max tijd

2. De duur van het afspraaktype inclusief de buffertijd is groter dan het aangemaakte blok beschikbaarheid. Bij het aanmaken van beschikbaarheid dient altijd rekening gehouden te worden met de afspraakduur inclusief buffertijd. Een afspraak van 60 minuten + 30 minuten buffertijd heeft dus een beschikbaarheid van (tenminste) 90 minuten nodig. 

Image
Buffer

In onderstaand voorbeeld zie je een blok beschikbaarheid van 90 minuten en een blok van 60 minuten. Ondanks dat de afspraakduur is ingesteld op 60 minuten zal dit blok niet zichtbaar worden, omdat er niet voldoende beschikbaarheid is voor de afspraak plus de buffertijd. 

Image
Beschikbaar Buffer

3. Er wordt gebruik gemaakt van de plugin "Specifieke tijden" of van specifiek ingestelde Getoonde tijden onder Instellingen > Getoonde tijden. Deze opties beperken de tijden die getoond worden. Dit werkt ook de andere kant op, als er wel een specifieke tijd is ingesteld maar de beschikbaarheid niet toereikend is, wordt het tijdvak niet getoond. Deze onderdelen hebben dus een wisselwerking. 

4. Er is een interval ingesteld in de beschikbare tijden, bijvoorbeeld van 30 minuten. Ons advies is om deze altijd op 5 minuten te laten staan om problemen hierin te voorkomen. Wordt er een dergelijke interval namelijk getoond, dan gaat het systeem op zoek naar de eerstvolgende tijd op in dit geval het halfuur. De standaardinstelling is 5 minuten, en dit is over het algemeen ook de beste instelling. Via Agenda > Configureren > Functionaliteit kan deze instelling eventueel gewijzigd worden. 

Image
Interval instellen

Er kunnen natuurlijk altijd nog andere redenen zijn waarom tijden niet worden weergegeven. Neem als je er niet uit komt gerust contact met ons op via 030-2412042 of info@onlineafspraken.nl of gebruik het contactformulier. We helpen je graag verder.