Klanten samenvoegen

Mocht er één klant twee of meer keer onder dezelfde naam zijn aangemaakt dan kun je deze twee accounts samenvoegen tot één.

Ga naar Klanten > Klanten samenvoegen. Zoek de twee klanten op die je wilt samenvoegen en vink deze helemaal links met het vakje aan. Vink vervolgens ook één van de klantnummers aan van de klant die je wilt behouden en waarin de andere klant(en) mogen worden samengevoegd. Kies vervolgens welke gegevens je wilt behouden; o.a. account, klantnaam, geboortedatum, adres + plaats, telefoonnummer en e-mailadres. Wanneer je een selectie hebt gemaakt van de klantgegevens klikt je op 'Geselecteerde klanten ontdubbelen'. De twee of meer klanten zijn nu samengevoegd tot één klant.

Image
Klanten samenvoegen

Let Op: Let goed op welke klanten je samenvoegt. Het proces is namelijk niet terug te draaien, zodra een klant is samengevoegd is dit permanent. Uiteraard zou je wel weer een nieuwe klant aan kunnen maken als je per ongeluk twee verschillende klanten samenvoegt, maar de eventuele historie is niet te herstellen.