Dossier formulieren
Binnen ons online reserveringssysteem is het mogelijk om zelf formulieren aan te maken, zoals bijvoorbeeld een intake-formulier, behandelverslag of review-formulier. Deze formulieren kun je zelf invullen of mailen naar een klant. Zowel het aanmaken als de invulmogelijkheden leggen we op deze pagina uit.
Aanmaken van formulieren
De formulieren zijn aan te maken onder Instellingen > Formulieren > Dossier formulieren. Er staan standaard 3 voorbeeld-formulieren klaar die je indien gewenst kunt bewerken. Je kunt ook een nieuw formulier aanmaken via ‘Formulier toevoegen’. Geef in dat geval het formulier een naam en sleep de velden die je wilt gebruiken vanuit de editor aan de rechterkant naar het formulier aan de linkerkant. Indien je wilt dat als een formulier is ingevuld je een notificatie krijgt, dan kan je dit instellen onder Notificaties, rechts bovenin.

Invullen van formulieren
Het invullen van formulieren kan je zelf doen vanuit een afspraak, via de klantenkaart of onder Klanten > Formulieren. Als je wilt dat de klant een formulier invult, dan kan je een formulier naar de klant mailen vanuit de klantenkaart op het tabblad Dossier of het formulier middels een variabele toevoegen aan een mailbericht via Beheer > Standaard berichten.



Alternatief is het ook mogelijk om een extra mailing in te stellen waarin je klanten vraagt om een formulier in te vullen. Dit kan bijvoorbeeld een formulier voor de afspraak zijn (denk aan een intakeformulier) of een reviewformulier na de afspraak. In die gevallen maak je dan bijvoorbeeld mailings aan van het type bericht voor een afspraak of bedankmail. Het is ook mogelijk om een specifieke mailing in te stellen nadat de klant een dossier formulier heeft ingevuld.