Inloggen via Google en Facebook

Laat klanten aanmelden en inloggen met een Google/Facebook-account. Afspraken plannen gaat hierdoor eenvoudig en snel. Om de functie te activeren ga je naar Instellingen > Klantaccounts.

Activeren is alleen mogelijk als er gebruik gemaakt wordt van gebruikersaccounts en de functie 'Alleen bestaande klanten kunnen een afspraak maken' niet is aangevinkt.

In de boekingswidget worden vervolgens twee extra knoppen weergegeven:

Nieuwe klanten
Nieuwe klanten kunnen zich makkelijk registreren via de knop 'Ga verder als nieuwe klant'. Vervolgens komen ze in het klantregistratieformulier met bovenin twee knoppen: Aanmelden met Google en Aanmelden met Facebook. Klikken op een van deze knoppen opent een pop-up, waarin de klant kan inloggen bij Google of Facebook.


Vervolgens wordt er een gebruikersaccount aangemaakt en is de klant direct ingelogd. Het klantregistratieformulier wordt opnieuw getoond om eventueel ontbrekende gegevens aan te vullen. Omdat de klant in de toekomst elke keer kan inloggen via zijn of haar Google/Facebook-account ontvangt de klant geen bevestigingsmail van het gebruikersaccount.

Als een klant zich probeert aan te melden met een Google/Facebook-account dat al gekoppeld is aan een gebruikersaccount, wordt er geen nieuw account aangemaakt. De klant krijgt dan de mogelijkheid om in te loggen met het bestaande account.

Indien een klant zich de eerste keer heeft aangemeld via Google of Facebook kan de klant bij de volgende afspraak inloggen door enkel te klikken op de juiste inlog knop. De klant wordt direct ingelogd en de afspraak kan worden gemaakt. 

Let op: bestaande klanten die al zijn aangemeld via de oude manier kunnen niet met hun huidige account gebruik maken van het versneld inloggen. Wel kunnen zij zich als nieuwe klant aanmelden. Belangrijk is dat je vervolgens de klant ontdubbelt.