Support center
Staat je onderwerp er niet bij?
Facturen van OnlineAfspraken.nl
De facturen van je abonnement van OnlineAfspraken.nl vind je in de backend terug onder Instellingen > Jouw abonnement...
Kassa module uitproberen
Mocht je de kassa één maand gratis willen uitproberen stuur dan een e-mail naar info@onlineafspraken.nl en vergeet nie...
Prijzen
De prijzen zijn afhankelijk van welk pakket je kiest en de betaalperiode (per jaar of per kwartaal). Tevens zijn er aanv...
Algemene voorwaarden
Voor de algemene voorwaarden klik hier....
Hulp bij het inrichten
Voor vragen bij het inrichten is onze telefonische helpdesk +31 (30) 241 20 42 op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en ...
Veiligheid
De veiligheid van jouw gegevens is onze grootste zorg en wij doen er alles aan om zowel qua techniek als middels proced...
Afspraaktypen sorteren
De afspraaktypen in de online boekingswidget kun je op een zelf gekozen wijze laten sorteren. Ga naar Beheer > Afspr...
Specifieke tijden
Indien je wilt dat jouw klanten alleen op specifieke tijden kunnen boeken dan is dit mogelijk om in te stellen. Dit kan ...
Combinatieafspraken
Een combinatieafspraak is een afspraaktype dat is samengesteld uit meerdere deelafspraken. Om een combinatieafspraak in...
Resourcekeuze uitzetten
Indien je wilt dat klanten in de boekingswidget geen resource (medewerker, locatie of apparaat) kunnen kiezen ga je naa...
Termijn afspraken boeken en annuleren
Per afspraaktype kun je de maximale termijn aangeven waarbinnen een klant een afspraak kan boeken voordat de afspraak pl...
Exporteren afspraakgegevens
Voor het exporteren van de afspraakgegevens ga je naar Agenda en klik je aan de linkerkant op 'Management informatie' (b...
Status afspraak meegeven (wachtkamer)
Het is mogelijk om de huidige status van een afspraak aan te geven (wachtkamer functie). Deze functie is handig indien ...
Limiet maximaal aantal afspraken
Het is mogelijk om een limiet in te stellen voor het maximaal aantal afspraken per dag, week of maand. Dit kan voor elk ...
Managementinformatie
De pagina managementinformatie is een weergave van alle afspraken. Binnen het overzicht is het mogelijk om diverse filte...
Groepslessen en workshops
Boekingen waarbij er gelijktijdig meerdere personen kunnen boeken worden door middel van een plug-in geactiveerd. Je k...
Bijlagen uploaden bij het boeken van een afspraak
Het is mogelijk om in te stellen dat klanten een bijlage(n) kunnen/moeten uploaden bij het boeken van een afspraak. Deze...
Complexe afspraken
Complexe afspraken kun je gebruiken indien je bijvoorbeeld tegelijkertijd een medewerker en ruimte nodig hebt voor het ...
Herhaalafspraken
Om een herhaalafspraak in te boeken klik je in de Agenda op een tijd of klik je bovenin de Agenda op 'Afspraak maken'. V...
Afspraken op elkaar laten aansluiten
Voor het instellen van aansluitende afspraken ga je eerst naar Instellingen > Extra functionaliteit en vink je de o...
Afspraken over meerdere dagen
In de backend ga je naar Instellingen > Extra functionaliteit en vink ‘Meerdere dagen plugin’ aan en klik vervo...
Notities toevoegen aan de afspraak
Voeg eenvoudig notities toe aan de afspraak. Klik hiervoor op de afspraak in de agenda en vervolgens op Toevoegen onder ...
Klantgroepen
Je kunt bij OnlineAfspraken gebruik maken van Klantgroepen als je afspraken hebt die door verschillende groepen klanten ...
Aantal afspraken tegelijkertijd beperken
Middels het instellen van een capaciteit bij een beschikbaarheid kan je ervoor zorgen dat er meerdere afspraken tegelijk...
Wat is de Beheerapp?
De OnlineAfspraken.nl beheerapp is gratis en specifiek gemaakt voor smartphones (IOS en Android) en tablets. Met deze be...
Beheerapp Downloaden
Op deze pagina lees je hoe je de Beheerapp op zowel iOS als Android kan installeren. 1. Ga op je smartphone of tablet n...
2FA inschakelen in de Beheerapp
Het is voor extra veiligheid mogelijk om 2FA (Twee-factor-authenticatie) in te schakelen in de Beheerapp. Hier vind je e...
Lay-out boekingswidget
De boekingswidget op je eigen website pas je eenvoudig aan in je eigen huisstijl. Ga naar Instellingen > Widgets i...
Boekingswidget plaatsen op je website
Voor het plaatsen van de boekingswidget ga je in de backend naar Instellingen > Widgets inbouwen > Boekingswidge...
Wanneer er geen tijden worden weergegeven
Wanneer er geen tijden worden weergegeven in de boekingswidget kan dit meerdere redenen hebben; 1. Bij het afspraakt...
Aparte boekingswidget per afspraaktype
Het is mogelijk om per afspraaktype een aparte boekingswidget te creëren waardoor alleen deze specifieke afspraak kan w...
Aparte boekingswidget per resource
Het is mogelijk om per resource (medewerker/locatie/apparaat) een aparte boekingswidget te creëren waardoor alleen deze...
'Reserveer nu' knop
Het is mogelijk om op je website een 'Reserveer nu' knop te plaatsen. Deze knop opent de boekingswidget altijd in een ni...
Inloggen via Google en Facebook
Laat klanten aanmelden en inloggen met een Google/Facebook-account. Afspraken plannen gaat hierdoor eenvoudig en snel. ...
Tekst wijzigen boekingswidget
Om de teksten in de boekingswidget aan te passen ga je naar Instellingen > Widgets inbouwen > Boekingswidget. Ga v...
Type boekingswidgets
Bij OnlineAfspraken is een ruime keus aan boekingsmodules, zo bieden wij 8 type modules aan waaruit u kunt kiezen. Voor ...
Bedankpagina
Het is mogelijk om een eigen bedankpagina te koppelen aan de boekingsmodule, dit kan onder Instellingen > Widgets inb...
Plaatsen op Wordpress en Wix
Onze boekingsmodule kan middels een HTML inbouwcode geïntegreerd worden op je eigen website. Het is belangrijk dat de c...
Automatische afspraakbevestiging
Om de automatische afspraakbevestiging in te stellen ga je in de backend naar Instellingen > Afspraakbevestiging. Je...
Afspraaknotificaties
Indien een klant een afspraak boekt of annuleert wordt er, indien geactiveerd, een notificatie naar de medewerker gestuu...
Sms bericht
Het is mogelijk om een sms bericht naar klanten te sturen. Indien je hier gebruik van wilt maken kun je hier sms credits...
Automatische afspraakherinnering
Voor het instellen van een automatische afspraakherinnering ga je in de backend naar Beheer > Standaard berichten &g...
Bijlagen meesturen
Het is mogelijk om automatische berichten te versturen met bijlage(n). Stuur bijvoorbeeld een bijlage mee met de afspraa...
Mailtemplates
Vanaf het Pro-pakket is het mogelijk om voor de afspraakbevestiging, -herinnering en -annulering verschillende template...
Afspraaktype toevoegen
Ga naar Beheer > Afspraaktype en klik rechts bovenin op 'Nieuw afspraaktype'. Kies een categorie (of maak direct een ...
Vakanties en vrije dagen invoeren
Voor het instellen van vrije dagen en vakanties ga je naar Beheer > Beschikbaarheid > Vakanties en vrije dagen. Kl...
Resource toevoegen (medewerker, locatie of apparaat)
Indien je een nieuwe resource wilt toevoegen ga je naar Beheer > Resources en vervolgens klik je onderaan op nieuwe...
Buffertijd
De buffertijd is de pauze/rusttijd na een afspraak. Om de buffertijd in te stellen ga je naar naar Beheer > Afspraak...
Een medewerker stopt (tijdelijk) met werken
Mocht er een medewerker (tijdelijk) uit dienst gaan, dan kun je een medewerker op inactief zetten of verwijderen. Ind...
Standaard werkrooster en losse beschikbaarheid
Binnen het systeem is het mogelijk om te werken met standaard werkroosters maar ook met losse beschikbaarheid. Standaard...
Lay-out online agenda
Je kunt de agenda instellen naar eigen voorkeur. In de backend kun je de lay-out, opmaak en functionaliteit aanpassen. J...
Taal wijzigen
Je kunt de taal van de boekingswidget, backend, inlogpagina voor klanten en berichten aanpassen in de talen: Nederlands,...
Gebruiker toevoegen
Voeg gebruikers (medewerkers) toe die met een eigen inlogaccount in de online agenda gaan werken. Het systeem van Onl...
Eigen domein
Het is mogelijk om een eigen subdomein te ontwikkelen. Voordelen hiervan zijn dat je een eigen 'superadmin' functie hebt...
Werken met meerdere locaties
Er zijn verschillende opties om meerdere locaties/regio’s te gebruiken, er kan bijvoorbeeld gekozen worden om in de ca...
1 of meerdere accounts
Je kan met een simpele inrichting binnen 1 account werken met verschillende locaties. Echter zijn er verschillende voord...
Werken met een postcode-tabel
Er zijn meerdere klanten van ons die landelijk, op kantoor of bij mensen thuis werken. Om dit op een goede manier aan te...
Synchroniseren agenda's
Het is mogelijk om de afspraken te synchroniseren met je Outlook, iCal of Google agenda. Alle afspraken die in de Onli...
Facebook bedrijfspagina
Je kunt de boekingswidget plaatsen onder de blauwe button rechtsboven op je Facebook bedrijfspagina. Met deze optie is ...
API
OnlineAfspraken.nl heeft een API (Application Programming Interface) ontwikkeld waarmee afspraken centraal kunnen worden...
Afspraken importeren vanuit Excel bestand
Het is mogelijk om afspraken te importeren vanuit een Excel bestand. Het importeren is alleen mogelijk door (tijdelijk) ...
Google Analytics, Tag Manager en AdWords
Binnen OnlineAfspraken.nl is het mogelijk om de boekingsmodule te koppelen aan Analytics, Tag Manager en/of Adwords. Met...
Zoom koppeling
Binnen OnlineAfspraken.nl kan je gebruik maken van onze Zoom video-integratie. Met deze functie wordt bij het boeken v...
Mailchimp-koppeling (Pro)
Binnen OnlineAfspraken.nl kan je bij gebruik van een Pro account gebruik maken van onze Mailchimp-koppeling. Met deze f...
Google Bedrijfsvermelding
Je bedrijfsvermelding op Google kan gekoppeld worden aan OnlineAfspraken. Het koppelen maakt het voor klanten gemakkelij...
Tickets scannen
De (gratis) Ticketscan app maakt het mogelijk om de QR codes die zijn uitgegeven door OnlineAfspraken.nl te scannen. M...
Twee Factor Authenticatie
Onze Twee Factor Authenticatie (2FA) werkt met Google Authenticator, Microsoft Authenticator en Authy. Je klikt voor he...
Koppeling MS Teams en Google Meet
Binnen OnlineAfspraken.nl is het mogelijk om een koppeling te maken met Microsoft Teams en Google Meet. Veel van onze kl...
Instagram bedrijfspagina
Het is mogelijk om de boekingswidget van OnlineAfspraken te integreren op de Instagram-pagina van je bedrijf. Op deze ma...
Cadeaukaarten
Om cadeaukaarten aan te maken ga je naar Kassa > Cadeaukaarten. Om een cadeaukaart aan te kunnen maken is het belangr...
Kortingscodes
Om een kortingscode aan te maken ga je naar Kassa > Kortingen > Kortingsbonnen. Rechtsboven klikt u op korting t...
Kasopmaak
Het opmaken van de kas is een controle om te zien of de kas klopt. Hier wordt naast het contante geld ook de PIN, iDEAL,...
Voorraadsysteem
Je kunt de software van OnlineAfspraken.nl gebruiken als voorraadsysteem. Hiervoor is het belangrijk dat de Kassa-modu...
Prijsstaffels
Het is mogelijk om diverse prijsstaffels in te voeren. Dit kan zowel voor de openingstijden, voor het aantal personen al...
Webshop
De software van OnlineAfspraken.nl is geschikt voor een webshop. Het is bij gebruik van de Kassa-module mogelijk om prod...
Factuur, concept of offerte aanmaken in de agenda
Met de Kassa-module kun je direct een factuur, concept of offerte aanmaken vanuit de agenda. Klik op de afspraak waar...
Factuur aanmaken in de kassamodule
Met de Kassa-module kun je een offerte of een factuur aanmaken. Bij een factuur kun je deze direct met de klant afreke...
Opmaak factuur of offerte
Voor het aanpassen van de opmaak van de factuur of offerte ga je naar Kassa > Instellingen > Opmaak factuur. Je...
Verzamelfactuur
Het is mogelijk om vanuit de klantenkaart een verzamelfactuur aan te maken van afspraken uit het verleden en/of toekomst...
Piek- en daluren
De eerste stap naar het instellen van een aangepaste prijs per afspraaktype voor specifieke openingstijden is het instel...
Betalingsherinneringen
Binnen OnlineAfspraken.nl is het mogelijk om een betalingstermijn in te stellen voor facturen, deze komt dan naar voren ...
Offerte aanmaken in de kassamodule
Met de Kassa-module kun je een offerte of een factuur aanmaken. Offertes hebben een aparte nummering, waardoor ze n...
Kleineondernemersregeling (KOR)
De kleineondernemersregeling (KOR) is sinds 1 januari 2020 aangepast. Als je bedrijf zich heeft aangemeld voor deze rege...
Korting op cadeaukaarten
Indien je cadeaukaarten met extra tegoed wilt aanbieden via de eigen website, dan kan dit door de volgende stappen te v...
Creditfacturen en refunden
Naast normale facturen kan je nu ook creditfacturen aanmaken in het kassasysteem. Een factuur die terug betaald moet wor...
Verplichte producten toevoegen aan een dienst
Via OnlineAfspraken is het mogelijk om verplichte producten in te stellen per afspraaktype. Deze producten worden dan au...
Verplichte producten bij een product
Het is mogelijk om via OnlineAfspraken verplichte producten in te stellen die automatisch getoond en berekend worden bij...
Wat is een online kassasysteem?
Een online kassasysteem is een softwaretoepassing die bedrijven gebruiken om transacties te verwerken, betalingen te acc...
Wat zijn de voordelen van een online kassasysteem?
Een online kassasysteem biedt verschillende voordelen voor bedrijven zoals het: Verminderen van fouten Voorkom...
Kan ik ook een koppeling maken met een andere Payment Service Provider dan Mollie?
Helaas niet. OnlineAfspraken werkt exclusief met Mollie. ...
Kan ik ook een online kassasysteem gebruiken om met mijn klanten af te rekenen op locatie?
Je kunt in OnlineAfspraken altijd aangeven via welk betaalmiddel er betaald wordt en je kunt de factuur direct uitprinte...
Is jullie online kassasysteem een POS?
POS staat voor 'point of sale'. Als (online) platform kunnen ondernemers hier betalingen ontvangen, de voorraad beheren ...
Kan ik mijn klanten ook een offerte sturen via OnlineAfspraken?
Absoluut! Je kunt er in het online betalingssysteem voor kiezen om in plaats van direct afrekenen, een factuur of offert...
Hoe werkt een online kassasysteem?
Een online kassasysteem werkt via internet. Voorraad-, transactie- en verkoopgegevens worden opgeslagen in de cloud. Op ...
Boekhoudkoppeling
Je kunt via de boekhoud koppeling je boekhoudsysteem van Exact Online, e-Boekhouden of Twinfield koppelen aan OnlineAfsp...
Cadeaukaart type aanmaken
Om een cadeaukaart aan te kunnen maken dien je te beschikken over de Kassamodule van OnlineAfspraken en om deze online t...
Template aanmaken
Om een template aan te maken ga je naar Kassa > Cadeaukaarten > Templates. Hier zie je een overzicht van de bestaa...
Template koppelen aan cadeaukaart
Om een aangemaakte template aan een type te koppelen ga je naar Kassa > Cadeaukaarten > Types. Klik rechts naast e...
Instellen berichten Cadeaukaarten
Om in te stellen welke berichten jij en de klant ontvangen bij aankoop van een cadeaukaart via de cadeaukaartwidget ga j...
Widget voor cadeaukaarten
Met de cadeaukaart widget van OnlineAfspraken heb je de beschikking over een widget die speciaal ontwikkeld is om het pr...
Verzendlijst cadeaukaarten
Via de verzendlijst vind je alle relevante informatie met betrekking tot een aangekochte cadeaukaart terug. Dit is natuu...
Gebruikersaccount klant
Indien je wilt instellen dat klanten een gebruikersaccount kunnen of moeten aanmaken ga je naar Instellingen > Klanta...
Verstuurde berichten naar klanten
Als je wilt weten welke berichten er naar klanten zijn verstuurd ga je naar Beheer > Standaard berichten > Verstu...
Klantaccounts samenvoegen
Mocht er één klant twee keer onder dezelfde naam zijn aangemaakt dan kun je deze twee accounts samenvoegen tot één....
Importeren/exporteren klantgegevens
Alle klanten en afspraken kun je exporteren naar bekende export bestanden zoals Microsoft Excel (xlsx), Microsoft CSV en...
Klantendatabase
Je hebt de beschikking over een volledige klantendatabase. Binnen de database is het mogelijk om diverse filters toe te ...
Klantregistratieformulier en afspraakformulier
OnlineAfspraken.nl biedt de mogelijkheid om specifieke velden aan klanten uit te vragen bij elke klantenregistratie en/o...
Klantabonnement en strippenkaart
Je kunt vanaf het Groei pakket meerdere strippenkaarten en/of klantabonnementen aanmaken. Indien gewenst kan je klanten ...
Inlogpagina voor klanten
Klanten met een gebruikersaccount kunnen alle afspraken bekijken en beheren via een speciale inlogpagina voor klanten....
Wachtlijst
Met de wachtlijstfunctie kunnen klanten zich op een wachtlijst zetten wanneer de agenda volgeboekt is. Om de wachtlijst ...
Algemene voorwaarden en Privacy statement
Binnen OnlineAfspraken kun je indien gewenst jouw algemene voorwaarden en/of privacy statement opgeven, zodat klanten hi...
Dossier formulieren
Binnen ons online reserveringssysteem is het mogelijk om zelf formulieren aan te maken, zoals bijvoorbeeld een intake-fo...
Zwarte lijst en unieke email adressen
Stel; een klant betaalt de rekeningen niet, komt steeds niet opdagen of is niet meer welkom. Het is mogelijk om klanten ...
Wat is een klantenbeheersysteem?
Een klantenbeheersysteem is een softwareprogramma dat bedrijven helpt om klantgegevens te beheren. Het biedt een central...
Welke voordelen biedt een klantenbeheersysteem?
Een klantenbeheersysteem biedt vele voordelen, waaronder beter inzicht in klantgedrag en -voorkeuren, gepersonaliseerde ...
Welke bedrijven kunnen profiteren van een klantenbeheersysteem?
Elk bedrijf dat interactie heeft met klanten, of het nu gaat om een kleine eenmanszaak of een groot bedrijf, kan profite...
Is het veilig om klantgegevens op te slaan in een klantenbeheersysteem?
Ja, het is veilig om klantgegevens op te slaan in een klantenbeheersysteem, mits het systeem voldoet aan de juiste veili...
Ik stap over vanaf een ander systeem. Kan ik mijn klanten overzetten naar OnlineAfspraken?
Zeker! Je volledige klantenbestand kan conform een voorbeeldbestand en de bijbehorende instructie worden geïmporteerd. ...
Is een klantenbeheer systeem hetzelfde als een CRM-systeem?
Een klantenbeheer systeem en een CRM-systeem hebben veel overeenkomsten en worden soms door elkaar gebruikt, maar er zij...
Opt-in en opt-out functie activeren
Wanneer je commerciële mailings wilt versturen is het verplicht dat klanten zich hiervoor kunnen aanmelden en afmelden....
Mailing versturen
Voor het versturen van een nieuwe mailing ga je in de backend naar Beheer > Mailings. Hier vind je een overzicht van ...
Verjaardagssms en/of verjaardagsmail
Het is mogelijk om een verjaardagssms en/of verjaardagsmail naar klanten te sturen. Indien je gebruik maakt van de Kas...
Mailinglijst exporteren
Wanneer je commerciële mailings wilt versturen is het verplicht dat klanten zich hiervoor kunnen aanmelden en afmelden....
Bericht na invullen dossier formulier of aankoop product
Binnen OnlineAfspraken is het mogelijk om een mailing in te stellen die verstuurd wordt nadat een klant een dossier form...
Wat zijn de voordelen van het gebruik van marketing tools van OnlineAfspraken.nl?
Het verhoogt de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Het versterkt jouw merkidentiteit. Het creëert waardevoll...
Wat is een online marketing systeem?
Een online marketing systeem is een geautomatiseerd systeem dat wordt gebruikt om marketingactiviteiten uit te voeren. B...
Kan ik mijn klanten ook een nieuwsbrief sturen met jullie systeem?
Ja, dit kan zeker. Je kan op zelfgekozen tijdstippen mailings sturen naar je gehele klantenlijst, ook een nieuwsbrief du...
Kan ik mijn klanten ook een nieuwsbrief sturen met jullie systeem?
Ja, dit kan zeker. Je kan op zelfgekozen tijdstippen mailings sturen naar je gehele klantenlijst, ook een nieuwsbrief du...
Kassa rapportage
Binnen de software van OnlineAfspraken.nl is het mogelijk om diverse financiële rapportages uit te draaien. Je kunt een...
Agenda rapportage
In de Agenda vind je links de optie 'Managementinformatie'. Je kan in dit overzicht direct zoeken naar alle afspraken bi...
Wat is het afsprakensysteem van OnlineAfspraken.nl en wat zijn de voordelen?
Het afsprakensysteem van OnlineAfspraken.nl is een online management tool die ondernemers een actueel overzicht biedt va...
Activeren online klantbetalingen
Om de tool online klantbetalingen te activeren ga je naar Beheer > Online Klantbetalingen. Indien je gebruik maakt v...
Factuur online klantbetaling
Indien de functie online klantbetalingen is geactiveerd krijgt elke klant per e-mail een factuur/betalingsbewijs zodra e...
Uitbetaling vanuit Mollie
De betalingen die binnenkomen worden direct op je Mollie account bijgeschreven. Je kan de verantwoording vinden onder Ad...
Automatische incasso
Het is mogelijk om klanten te laten betalen door middel van een automatische incasso ( € 0,35 per transactie ). Hiervo...
Storneringen
Het is mogelijk om klanten te laten betalen voor een abonnement door middel van een automatische incasso. Om verschillen...
Aanbetalingen
Werken met een aanbetaling heeft meerdere voordelen, zo gaat de klant een commitment aan. Hiermee kan je ervoor zorgen d...
Transactiekosten doorberekenen
Het is mogelijk om bij online klantbetalingen de transactiekosten door te berekenen aan de consument. Dit zijn alleen de...