Werken met meerdere locaties
Er zijn verschillende opties om meerdere locaties/regio’s te gebruiken, er kan bijvoorbeeld gekozen worden om in de categorie de locaties op te nemen (dit kan vanaf het Solo pakket), om als resource de locatie te gebruiken of om met meerdere accounts te werken.
Voor het instellen van een account zijn er dus verschillende opties mogelijk, waarbij de opbouw (en volgorde van uitvragen) altijd in de volgende volgorde is:
- Categorie
- Afspraaktype
- Resource/medewerker
Hoe je deze opties gebruikt, welke namen ze gegeven worden en hoeveel getoond worden aan de klant kan zelf gekozen worden, echter wordt in alle situaties het afspraaktype getoond aan de klant.
Enkele voorbeelden:
Klanten die met categorieën werken: Rijnstreek Verwarming en Persoonlijk Styling Advies.
Bij de optie met categorieën kan de klant eerst zijn locatie kiezen en kan dezelfde medewerker op meerdere locaties ingezet worden. Belangrijk om te zien is de verschillende manieren waarop bedrijven het systeem gebruiken voor de locaties; de een gebruikt de resource voor de locatie (Casade), de ander de categorie (Rijnstreek Verwarming). Bij de versie met categorieën, dienen de afspraaktypen per categorie aangemaakt te worden.
Je kan per resource een gebruiker aanmaken en die bepaalde rechten toekennen, hier lees je daar meer over.
Het werken met meerdere locaties in 1 account heeft voor en nadelen, klik hier voor een artikel over deze keuze.
Wil je een volledige oplossing met super-admin functie? Ga dan voor een eigen domein, klik hier voor een artikel over deze optie.