Op zondag 12 mei is het Moederdag. Het moment voor klanten om een moeder, schoonmoeder of partner in het zonnetje te zetten. Wat is er nou makkelijker en fijner voor je klanten dan dat jij ze een mooie aanbieding doet via het online reserveringssysteem? We zetten een aantal opties voor je op een rij.
Aanbieding via een afspraaktype
Als je niet gebruik maakt van de kassa module, dan kan je het beste een aanbieding doen middels een apart afspraaktype. Je kan dan een aparte prijs instellen voor dit afspraaktype en eventueel instellen dat de 'maximum tijd voor afspraak' een maand is. Zo kunnen klanten dit gereduceerde tarief alleen gebruiken voor de plekjes die de komende maand nog open staan en worden meteen de laatste plekjes volgeboekt, win-win! Let er goed op dat het afspraaktype goed zichtbaar is, het zou zonde zijn als de aanbieding niet gevonden wordt.
Zie onderstaand een voorbeeld van een apart afspraaktype:
Indien gewenst, is het ook mogelijk om een aparte boekingsmodule te maken met alleen de aanbieding-afspraaktypes. Zo kan je deze makkelijk delen op social media of apart op de website plaatsen onder een knop of pagina.
Mocht je verdere informatie willen over het aanmaken van specifieke widgets per afspraaktype, kijk dan op de support pagina hierover door hier te klikken.
Cadeaukaart aanbieden
Een andere optie, als je de kassa module hebt, is om een cadeaukaart aan te maken. Hiervoor ga je naar Kassa > Kortingen > Cadeaukaarten. Rechtsboven klik je op ‘Cadeaukaart toevoegen’. Om een cadeaukaart aan te maken is het belangrijk dat de Kassa-module is geactiveerd, mocht je hier een maand gratis mee willen testen mail dan naar info@onlineafspraken.nl.
Zie onderstaand een voorbeeld van Kamer 237:
Mocht je verdere informatie willen lezen over het aanmaken, kijk dan op de support pagina hierover door hier te klikken.
Email campagne
Tot slot kan het wellicht verstandig zijn de aanbiedingen in combinatie met wellicht een top-3 aan cadeautips te mailen naar je klanten. Voor het versturen van een nieuwe mailing ga je in de backend naar Beheer > Mailings. Klik op de blauwe button 'Nieuwe mailing aanmaken' en er volgen vijf stappen voor het aanmaken van een nieuwe mail. Let op: vóór het versturen van een commerciële mailing moet je de opt-in en opt-out functie activeren.
Meer weten over het versturen van een mailing? Lees hier verder.