‘Ik pak je bij de hand door het onlineafsprakenland.’

Door Bas op 12-09-2018 in SupportAgenda instellenKassaAppWizardInrichten

Welkom op de pagina met de handleiding voor de software van OnlineAfspraken.nl. In deze handleiding pak ik je bij de hand door het onlineafsprakenland. De handleiding biedt steun bij het inrichten en wijzigen van instellingen binnen jouw OnlineAfspraken.nl agenda. Onder deze inleiding worden een aantal belangrijke functies binnen de software toegelicht.

Download de handleiding door op de volgende afbeelding te klikken: 

 De software van OnlineAfspraken.nl is meer dan alleen een agenda waarin jouw klanten online afspraken kunnen maken. Je kan de software tevens gebruiken voor klantenbeheer, marketing doeleinden en managementinformatie. Daarnaast is het mogelijk om gebruik te maken van de kassa die ervoor zorgt dat je gelijk producten en diensten met de klant kunt afrekenen. Ook op de mobiele telefoon is het mogelijk om zowel als ondernemer en als klant om afspraken in te zien of in te plannen.

Om er snel achter te komen hoe de software van OnlineAfspraken.nl werkt, zullen de volgende onderwerpen kort worden toegelicht:

-          Hoe stel ik snel een online agenda in bij OnlineAfspraken.nl?

-          Heb ik de kassa nodig?

-          Wat heb ik aan een OnlineAfspraken.nl app?

 

 

Hoe stel ik snel een online agenda in bij OnlineAfspraken.nl?

Bij het instellen van jouw account bij OnlineAfspraken.nl staat het begrip ‘beschikbaarheid’ centraal. Regelmatig horen wij van klanten dat bepaalde afspraken niet worden weergeven in de online afsprakenwidget op hun website. Dit heeft negen van de tien keer te maken met de beschikbaarheid die verkeerd staat ingesteld. Echter, voordat je de beschikbaarheid kan instellen moet er eerst gekeken worden naar twee andere essentiële factoren binnen OnlineAfspraken.nl. Deze factoren zijn het afspraaktype en de resource.

Een resource is een medewerker, ruimte of apparaat. Anders gezegd is een resource hetgeen waarvoor je een agenda aanmaakt. Bij een kapperszaak is dit bijvoorbeeld een agenda per medewerker, echter bij een massagesalon zou dit per behandelkamer kunnen zijn. Nadat je een proefabonnement hebt gestart kan je in de opstartwizard direct een vast rooster invoeren voor de betreffende resource. Werk je met losse beschikbaarheid dan kan je dit rooster eerst leeg laten en later onder Beheer > Beschikbaarheid losse beschikbaarheid toevoegen voor een bepaald afspraaktype en resource.

Per afspraaktype kan je één of meerdere resources koppelen. Als meerdere resources een afspraaktype kunnen uitvoeren, kan je deze allemaal koppelen. Denk hierbij opnieuw aan een kapper waarbij meerdere resources (werknemers) bijvoorbeeld het afspraaktype ‘knippen heren’ uit kunnen voeren.

Onder Instelingen > Extra functionaliteiten kan je plugins instellen die wellicht van pas kunnen komen bij het instellen van je account. Zijn er bijvoorbeeld meerdere resources tegelijk benodigd voor het uitvoeren van een afspraaktype dan kan je gebruik maken van de plugin ‘Complexe afspraaktypes’.

 

Heb ik de kassa nodig?

De kassa is een los product van OnlineAfspraken.nl dat aan jouw account kan worden toegevoegd. Het is dus aan jou om te bepalen of je deze nodig hebt. Een aantal functies die de kassa extra biedt ten opzichte van de software op zichzelf zijn het direct afrekenen van producten en diensten, het toevoegen van kortingen en kortingcodes, aanmaken van cadeaukaarten en het opmaken en versturen van facturen. Tevens zou je de kassa ook kunnen gebruiken als een voorraadsysteem van losse producten die je kan toevoegen aan de afsprakenwidget zodat klanten direct producten kunnen aanschaffen bij hun boeking.

De kassa kost €8,25 per maand (betaling is €99,- excl. BTW per jaar).

 

Wat heb ik aan een OnlineAfspraken.nl app?

OnlineAfspraken.nl biedt twee verschillende apps aan. Een app voor jou en jouw medewerkers en een app voor jouw klanten. De app voor jou en jouw medewerkers is de beheerapp van OnlineAfspraken.nl. Deze kan je hier gratis downloaden: https://onlineafspraken.nl/nl_NL/product/beheer-app.

De beheerapp geeft jou en jouw medewerkers de mogelijkheid om gemakkelijk via je smartphone afspraken in te zien, afspraken te boeken en afspraken te bewerken. Per gebruiker kunnen verschillende rechten worden ingesteld binnen jouw account bij OnlineAfspraken.nl die ook gelden binnen de app. Hiermee kan je ervoor zorgen dat jouw medewerkers bijvoorbeeld alleen de (eigen) afspraken kunnen inzien, maar geen nieuwe afspraken kunnen inplannen of wijzigingen aan kunnen brengen.

De app voor jouw klanten is de consumentenapp. Deze app kan tegen betaling door OnineAfspraken.nl voor jouw klanten worden gebouwd. Net als bij de beheerapp kunnen gebruikers met een androidtelefoon jouw app terugvinden in de Google Playstore en kunnen gebruikers met een iPhone jouw app via een speciale link toevoegen aan hun startscherm. Op het startscherm en in de Google Playstore worden jouw logo + bedrijfsnaam weergegeven. Jouw vaste klanten kunnen op deze manier dus gemakkelijk afspraken bij jou maken en afrekenen via de mobiele telefoon.

De consumentenapp kost €6,60 per maand (betaling is €79,- excl. BTW per jaar).

Mocht je op basis van de informatie hierboven of in de handleiding nog vragen of opmerkingen hebben over onze software dan kan je te allen tijde mailen naar info@onlineafspraken.nl. Daarnaast zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur via 030-2412042. Ook op Facebook kan je ons bereiken via https://www.facebook.com/OnlineAfspraken.

Download de handleiding door op onderstaande afbeelding te klikken: