Automatische afspraakbevestiging
Om de automatische afspraakbevestiging in te stellen ga je in de backend naar Instellingen > Afspraakbevestiging. Je kunt er tevens voor kiezen om een ICS-bestand te laten meesturen. Een ICS-bestand is een agenda-bestand zodat de afspraak direct in een Microsoft Outlook, een iCalendar van Apple of in een Google Agenda kan worden geplaatst.
Voor het aanpassen van de mailtekst van de afspraakbevestiging ga je naar Beheer > Standaard berichten. Klik vervolgens op bewerken achter de afspraakbevestiging (bloknootje met pennetje). Er is een standaard tekst opgesteld, maar deze kun je wijzigen. De variabelen die onder de tekst staan kun je toevoegen om het bericht te personaliseren.
Vanaf het Pro-pakket is het ook mogelijk om voor de afspraakbevestiging, -herinnering en -annulering verschillende templates aan te maken. Bij het bewerken van het betreffende bericht kun je meerdere variaties aanmaken.
Voor het koppelen van het bericht aan het afspraaktype ga je naar Beheer > Afspraaktype en klik op bewerken (pennetje) bij het desbetreffende afspraaktype. Onder het tabblad 'Berichten' kan je op 'Activeren' klikken en de juiste variant selecteren.