Reminder: Ken jij deze functionaliteiten al?

Door Yasa op 27-03-2023 in

Reminder; wist je dat de volgende functionaliteiten in OnlineAfspraken zitten?

Om een zo breed mogelijk publiek te helpen met de optimalisatie van het maken van afspraken is het onze missie bij OnlineAfspraken om een allround systeem aan te bieden dat een groot deel van de tijd die jij als ondernemer kwijt bent aan deze taken uit handen neemt. OnlineAfspraken zit daarom bomvol functionaliteiten om je hiermee te helpen. Een aantal functionaliteiten zijn echter niet of beperkt bekend bij jullie, vandaar dat we in dit blog graag een aantal functionaliteiten die je wellicht nog niet kende uitlichten.

Laat OnlineAfspraken geautomatiseerd bepaalde klantgegevens verwijderen.

Sinds begin deze maand is het mogelijk om in te stellen dat het systeem geautomatiseerd bepaalde gegevens (van bepaalde klanten) verwijderd na een zelf te bepalen periode. Hierbij kun je bijvoorbeeld instellen dat klanten zonder activiteit in het afgelopen jaar verwijderd worden uit het systeem. Er kan dan gekozen worden voor het deactiveren, deels verwijderen of volledig verwijderen, waarna het systeem dit automatisch dagelijks uit zal voeren voor de klanten die voldoen aan de ingestelde voorwaarde. Zowel berichten, afspraken als klanten kunnen geautomatiseerd verwijderd worden. Data Privacy en gegevensbeheer blijven belangrijke onderwerpen en deze functionaliteit helpt je om te blijven voldoen aan de AVG. Je vindt deze functie onder Beheer > Databeheer.

Voer eenvoudig videogesprekken via Microsoft Teams, Google Meet of Zoom.

(Video)afspraken op afstand zijn sinds de coronatijd niet meer weg te denken uit het aanbod van veel bedrijven. OnlineAfspraken heeft sinds 2020 reeds een integratie met Zoom, hieraan zijn vorig jaar ook Microsoft Teams en Google Meet als mogelijkheden toegevoegd. Een klant krijgt automatisch een link naar de meeting doorgestuurd na het maken van een afspraak in de afspraakbevestiging en -herinnering. Het bedrijf kan rechtstreeks vanuit de afspraak dezelfde meeting aanroepen. Het is zelfs mogelijk om per medewerker/resource een apart account te koppelen en het is mogelijk voor 1 op 1 gesprekken als groepsgesprekken (Handig voor een online les). Je schakelt deze mogelijkheid in onder Instellingen > Extra Functionaliteit door de Video conferentie plug-in in te schakelen. Daarna vind je deze functionaliteit terug onder Instellingen > Koppelingen. Meer informatie? Klik hier voor Zoom of hier voor Teams en Google Meet! Belangrijk: voor MS Teams dien je te beschikken over een zakelijk Microsoft-account.

 

Laat klanten eenvoudig meerdere afspraken tegelijk maken met de Cafetaria-widget.

Met de cafetaria 2 lay-out van de boekingswidget kunnen je klanten zeer gemakkelijk meerdere afspraken tegelijk maken op een zelfde dag in een enkel boekingsmoment. Stel dat een klant bijvoorbeeld een nagelbehandeling en aansluitend ook een pedicure wenst te boeken, dan kunnen ze als je die specifieke widget lay-out kiest de twee (of meer) afspraaktypen selecteren en direct inplannen op een vrij moment. Het systeem plant de afspraken dan automatisch achter elkaar in de agenda en de klant hoeft niet alle afspraken afzonderlijk in te plannen. Deze functionaliteit kan bijvoorbeeld super handig zijn voor schoonheidssalons, kappers, waxsalons en nagelsalons, maar is uiteraard door elk bedrijf te gebruiken.

Verhoog de interactie met je klanten door geautomatiseerde mailings.

Laat je klanten weten dat je ze niet vergeet door ze een geautomatiseerde verjaardagmail en/of sms te sturen. Stuur klanten een x aantal dagen na de afspraak een mail om ze te bedanken voor het bezoek en vraag ze om een review in te vullen. Stuur je klanten een bepaalde periode na de laatste afspraak een oproep om weer een nieuwe afspraak te maken of stuur je klanten een bericht voor de afspraak met extra informatie zoals een routebeschrijving of een extra instructie. Recent zijn er ook twee nieuwe typen mailings toegevoegd; Bericht na het invullen van een formulier en bericht na aankoop van een product. Meer informatie over deze twee nieuwste typen lees je hier!

Welke functionaliteiten kan ik in de toekomst verwachten?

Zeer binnenkort komen we met een mooie update met betrekking tot de cadeaukaarten. Hiermee komen er onder andere een nieuwe widget speciaal voor de cadeaukaarten, de keuze uit digitaal, per post of ophalen in de winkel, mooiere opmaakmogelijkheden voor digitale cadeaukaarten en de mogelijkheid om persoonlijke tekst en van wie/voor wie te kunnen toevoegen. De eerstvolgende functionaliteit daarna is de langverwachte update van de Beheerapp om een sterk verbeterde mobiele ervaring van OnlineAfspraken te kunnen bieden.

Verder is ons belangrijkste speerpunt voor 2023 een algemene visuele update met onder andere frissere, modernere widgets met meer functionaliteit en zijn we tevens voornemens om op een later moment ook de backend een visuele update te geven. Hou daarover dus zeker de berichtgeving in de gaten.

Kende je de bovenstaande functionaliteiten nog niet en wil je hier meer informatie over?
Neem contact met ons op via 030-2412042 of info@onlineafspraken.nl. We denken graag met je mee!