De belangrijkste ontwikkelingen van het eerste kwartaal 2019

Door Daniël op 02-04-2019 in AanbetalingenDubbele synchronisatieWachtwoordherstel

Wij zijn continue in ontwikkeling, zo zijn er het afgelopen kwartaal weer nieuwe releases geweest die gericht waren op nieuwe functies en gebruikersgemak. Zo kan je nu klanten een aanbetaling laten doen bij het online boeken van een afspraak. Daarnaast is het wachtwoordherstel voor klanten met meerdere gebruikersaccounts aangepast. Ook is er vanaf nu een dubbele synchronisatie mogelijk met Outlook (365). We lichten voorgaande allemaal graag even toe.

Aanbetaling door consumenten

Waar het al mogelijk was om klanten vooraf het volledige bedrag direct online te laten betalen is het nu ook mogelijk klanten een aanbetaling te laten doen (alleen als Online Klantbetalingen is geactiveerd). Je kan ervoor kiezen de aanbetaling optioneel of verplicht te maken en je geeft op wat het aanbetalingsbedrag moet zijn. Het werken met aanbetalingen kan bijvoorbeeld heel handig zijn als je met langdurige afspraken werkt waarvoor je je agenda vrijhoudt of als financiële buffer (voor kosten die je maakt ter voorbereiding of om de kans op annulering te verlagen).

Locatie: Beheer > Afspraaktypes > Bewerken (of klik hier voor de supportpagina over aanbetalingen)

Dubbele synchronisatie met Outlook (365)

Het was voorheen natuurlijk al mogelijk een enkele synchronisatie op te zetten met Outlook. Sinds begin dit jaar kan dit ook met een dubbele synchronisatie. Dit houdt in dat niet alleen de afspraken die geboekt worden in de OnlineAfspraken agenda in Outlook terechtkomen, maar dat dit ook andersom werkt (van Outlook naar OnlineAfspraken). Dit zou dus ook gelden voor privé afspraken die in de outlook agenda worden gezet.

Naast dat deze synchronisatie 2 kanten op werkt, werkt het ook veel sneller dan de enkelvoudige synchronisatie. De dubbele synchronisatie ververst namelijk vrijwel direct waar bij de enkelvoudige synchronisatie de afspraken gemiddeld maar 2 keer per dag door Outlook worden opgehaald.

Een synchronisatie wordt altijd gedaan op basis van een resource. Als je meerdere resources wilt synchroniseren met 1 mailadres moet je bij elke synchronisatie hetzelfde mailadres kiezen, je kan dan een andere subagenda kiezen. Per resource kan maar 1 synchronisatie opgezet worden.

 Locatie: Instellingen > Synchronisatie > Dubbele synchronisatie (of klik hier voor de supportpagina)

 

Wachtwoordherstel bij meerdere gebruikersaccounts

Het komt nog wel eens voor dat 1 klant meerdere gebruikersaccounts heeft. Dit kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben (bewust voor meerdere gezinsleden die 1 mailadres delen of doordat je jezelf onbewust als nieuwe klant aangemeld hebt). In het verleden was het zo dat als 1 mailadres meerdere keren voorkwam in het klantenbestand van jou als bedrijf er geen mail voor wachtwoordherstel werd verstuurd, dit omdat het systeem niet weet voor welk gebruikersaccount op dat moment een wachtwoordherstel werd aangevraagd. Er wordt nu voor het recentste account dat gekoppeld is aan het mailadres een wachtwoordherstel gestuurd.