De belangrijkste ontwikkelingen van augustus 2018

Door Franke op 08-08-2018 in

Wij zijn continue in ontwikkeling. Zo zijn er afgelopen maand weer 2 releases geweest die vooral gericht waren op gebruikersgemak. Zo kan je nu acties uitvoeren op een gefilterde selectie aan afspraken of voor meerdere afspraken van een klant in 1 keer een factuur aanmaken. Daarnaast is het nu ook mogelijk voor klanten om meerdere afspraken tegelijk te boeken in combinatie met het kiezen van een medewerker. Ook is het aanpassen van teksten in de boekingsmodule vergemakkelijkt.

Acties uitvoeren op meerdere afspraken

Het afsprakenoverzicht is een plek die alle afspraken in rijen weergeeft, waar het mogelijk is om diverse filters toe te passen. Door gebruik te maken van de filters worden de voor jou relevante afspraken in een lijst getoond. Je kan sindskort op het Afspraken overzicht ook acties uitvoeren op de afspraken, zoals het sturen van een mail of sms, het verplaatsen van de selectie naar een andere resource of het annuleren. Handig als bijvoorbeeld een medewerker ziek is, zodat je in een keer de afspraken kan annuleren of verplaatsen naar een collega maar ook als je nog wat informatie wilt doorsturen naar een bepaalde groep afspraken.  Locatie: Agenda > Afspraken overzicht

Afsprakenoverzicht

 

Verzamelfactuur aanmaken

Waar het al mogelijk was om per afspraak een factuur toe te voegen aan een bestaande factuur, is het nu ook mogelijk om vanuit de klantenkaart een verzamelfactuur aan te maken. Je kan hiermee meerdere afspraken uit het verleden en/of de toekomst in 1 keer factureren. Om hier te komen ga je naar Klanten, klik je op de naam van de desbetreffende klant en ga je naar Afspraken.

Selecteer vervolgens alle afspraken die je op de verzamelfactuur wilt plaatsen. Bij Uitvoeren op de selectie kies je voor (Verzamel) factuur aanmaken. Je kunt de factuur direct aanmaken en mailen naar de klant of je opent de factuur in de kassa om bijvoorbeeld extra producten en teksten toe te voegen specifiek voor deze factuur. Locatie: Klanten > Klik op naam klant > Afspraken

Tip: Ook vanuit de Agenda kun je in de klantenkaart komen. Klik hiervoor op de afspraak en vervolgens op Klantenkaart. 


Medewerkerskeuze in Cafetaria

Bij OnlineAfspraken is een ruime keus aan boekingsmodules, zo bieden wij voor al onze pakketten 8 type modules aan waaruit je kan kiezen. Onder deze 8 opties zit ook een module, waarin meerdere afspraken geboekt kunnen worden via 1 boeking. Deze module heet Cafetaria 1. Deze module is met name handig voor de beauty sector, waarin je als klant zelf kunt kiezen welke afspraaktypes je wilt (zoals knippen en verven) en sindskort ook bij wie je dit wilt. De afspraken worden direct achter elkaar ingeboekt. Locatie: Instellingen > Widgets inbouwen

Tip: Onder Instellingen > Resourcekeuze kan je aangeven of je klanten wilt laten kiezen voor een medewerker.

 

Teksten aanpassen

Het aanpassen van teksten in de boekingsmodule geeft je de optie om zelf te bepalen welke woorden er gebruikt worden. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen of je de eigen klanten met je of u aanspreekt, of bijvoorbeeld dat het woord Resource bij jou Medewerker, Therapeut of Kamer heet zodat het duidelijker wordt voor je klanten (zie afbeelding).

Om teksten aan te passen ga je naar Instellingen > Widgets inbouwen > Teksten aanpassen. Bijna alle teksten zijn aanpasbaar, door erop te klikken. Je kan de module doorlopen om op volgende pagina's uit te komen (selecteer een afspraaktype, een datum en een tijd). Wanneer je een tekst wijzigt, wijzigt dit automatisch in de boekingswidget. Locatie: Instellingen > Widgets inbouwen > Teksten aanpassen

Tip: Kan je een tekst niet vinden, gebruik de geavanceerde modus. Hierin kan je zoeken op een tekst en hem direct bewerken.