Zwarte lijst en unieke e-mailadressen
Stel; een klant betaalt de rekeningen niet, komt steeds niet opdagen of is niet meer welkom. Het is mogelijk om klanten op de zwarte lijst te zetten. Hiermee zorg je ervoor dat klanten met een bepaald email-adres niet meer kunnen inloggen of een afspraak kunnen maken. Maar wat nou als de klant een nieuw klantaccount tracht aan te maken met hetzelfde emailadres? Hiervoor dien je de functie ‘alleen unieke emailadressen’ aan te zetten. Klanten die zich proberen te registreren als nieuwe klant met hetzelfde emailadres krijgen dan een foutmelding en kunnen geen account maken. Dit kun je instellen via Instellingen > Klantaccounts > Unieke emailadressen. Daaronder komt vervolgens een regel zichtbaar waarmee je de zwarte lijst kunt beheren.
Let Op: De functie van unieke e-mailadressen werkt niet goed samen met de instellingen Optionele of Geen Klantaccounts - de reden is dat als men zich niet registreert voor een klantaccount en ze zich daarna opnieuw willen aanmelden, dit niet meer mogelijk is omdat het e-mailadres dan niet uniek is. Hou hier dus rekening mee bij deze instelling.
