Instagram bedrijfspagina
Het is mogelijk om de boekingswidget van OnlineAfspraken te integreren op de Instagram-pagina van je bedrijf. Op deze manier kunnen klanten de boekingstool vinden op je Instagram-pagina om zo via daar hun afspraken in te kunnen plannen. In combinatie met de Facebook-integratie (indien je als bedrijf een Facebookpagina hebt) kunnen klanten zo via meerdere kanalen bij de widget uitkomen om gemakkelijk een afspraak te maken.
Code uit OnlineAfspraken halen
Als eerste dien je de link uit OnlineAfspraken te halen.
Hiervoor ga je in de backend naar Instellingen > Widgets inbouwen > Boekingswidget en dan naar het tabblad Genereer code en voorbeeld. Hier kies je voor de derde optie "Link naar widget" en klik je op "Code Kopiëren", zoals te zien in onderstaande screenshot.
Code in Instagram-bedrijfspagina integreren
Open instagram op de computer of telefoon. In dit voorbeeld hebben wij de webversie gebruikt. Ga naar je Profiel en klik rechtsboven op "Profiel bewerken". Bij het kopje website plak je de link die je eerder hebt gekopieerd uit OnlineAfspraken, zodat dit er als volgt in komt te staan.
Klik vervolgens onderaan op "Verzenden". De link naar je boekingswidget komt nu prominent in je Instagram-bio te staan, dat ziet er ongeveer zo uit:
Instagram-post op je feed vastzetten
Een andere optie (eventueel ook mogelijk in combinatie met het bovenstaande) is dat je een Instagram-post maakt waarop prominent staat "Boek Nu". Vervolgens zet je in de caption de link die je uit OnlineAfspraken hebt gekopieerd. Als je vervolgens op deze post in je feed klikt en daarna op de drie puntjes rechts bovenin kun je uit de lijst met opties kiezen voor "Vastzetten op je Profiel". Deze post is dan permanent de eerste post op je Profiel, zelfs als je nieuwe posts plaatst. Zo komt deze prominent naar voren en kunnen klanten door op de post te klikken ook weer de link vinden om eenvoudig bij de boekingstool te komen en een afspraak bij je in te plannen.