Afspraaknotificaties

Indien een klant een afspraak boekt of annuleert wordt er standaard een notificatie naar het bedrijf gestuurd. Dat is naar het mailadres dat je hebt opgegeven bij het aanmelden, uiteraard is dit ook te wijzigen. Daarnaast wordt er, indien geactiveerd, een notificatie naar de medewerker (resource) waarbij de afspraak is geboekt gestuurd. Voor het versturen van notificaties is het belangrijk dat de notificatie is ingeschakeld onder Instellingen >  Afspraaknotificaties.  

Image
Afspraaknotificaties instelling.

Tevens is het belangrijk dat er, als de notificatie naar de medewerker gewenst is, per medewerker wordt aangegeven of er een notificatie moet worden verstuurd. Ga naar Beheer > Resources en klik op bewerken (pennetje) bij de medewerker die een notificatie moet ontvangen. Plaats vervolgens een vinkje bij verstuur notificaties per E-mail en eventueel bij SMS. 

Om een notificatie per e-mail te sturen is uiteraard vereist dat het mailadres van de medewerker is ingevuld. Voor SMS geldt dit ook, maar dan met het veld mobiele telefoon. 

Image
Notificatie medewerker.