“Ik vroeg me af….?” - Veel gestelde vragen deel 1

Door Niels op 12-10-2018 in

Omdat wij regelmatig dezelfde vragen krijgen, hebben wij besloten hier een aantal blogs aan te wijden. Vandaag het eerste deel.
Natuurlijk kan het zijn dat je ook nog andere vragen hebt. Deze kun je altijd aan ons stellen via Facebook, per mail of telefonsich.

Iedereen kent het, je bent je wachtwoord vergeten en nu?  

Laten we eerst kijken of het nodig is om voor je bedrijf gebruikersaccounts in te stellen. Dit is makkelijk als je klanten vaker een afspraak moeten maken bij je bedrijf, hierdoor wordt het reserveren makkelijker en hebben ze een eigen afsprakenoverzicht. Zonder een gebruikersaccount moeten klanten elke keer bij het reserveren hun gegevens invoeren. 

Als de klant na het aanmaken van een gebruikersaccount het wachtwoord kwijt is, kunnen zij deze resetten door te klikken op “Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten?”. Deze kan je vinden door hier te klikken. Het wachtwoord kan worden gereset door de gebruikersnaam of het e-mailadres in te vullen. Deze link werkt tevens voor bedrijven.

Tevens kun je als bedrijf het wachtwoord voor de klant opnieuw instellen zodat de klant het wachtwoord op een ander tijdstip zelf weer kan veranderen. Hiervoor ga je naar Klanten > Klik op de naam van de klant > Gebruikersaccount > Gebruikersaccount aanpassen of verstuur wachtwoord reset.

Om het inloggen voor klanten makkelijker te maken kan je instellen dat de klant Facebook of Google kan gebruiken om in te loggen. Dit kan het inloggen voor de klant vereenvoudigen. Deze manier van inloggen kun je instellen door te gaan naar Instellingen > Systeeminstellingen > Gebruikersaccount.

 

 Synchronisatie van je privéagenda met de OnlineAfspraken.nl agenda.

Maak je naast je OnlineAfspraken.nl agenda ook nog gebruik van een andere agenda? Dan is het handig om de OnlineAfspraken.nl agenda te synchroniseren met jouw privéagenda. Synchroniseren is mogelijk met Outlook, iCal of Google agenda. Er is enkele synchronisatie en dubbele synchronisatie mogelijk. Dubbele synchronisatie is alleen mogelijk met Google agenda. Momenteel zijn we hard aan het werk om ook dubbele synchronisatie met Outlook 365 mogelijk te maken.

Maak je gebruik van een enkele synchronisatie, dan komen al je afspraken die via OnlineAfspraken.nl geboekt worden ook in je privéagenda te staan. Maak je gebruik van de dubbele synchronisatie dan zul je jouw privéafspraken ook in de OnlineAfspraken.nl agenda terugvinden. Wil je met de dubbele synchronisatie weten of de afspraak is geboekt via OnlineAfspraken.nl? Klik dan binnen OnlineAfspraken.nl op de geplande afspraak om te zien of het gaat om een privéafspraak.

LET OP: Als afspraken vóór de synchronisatie geboekt zijn, is het mogelijk dat de afspraken niet goed gesynchroniseerd zijn. Dit is afhankelijk van Google.

Alles goed ingesteld? En toch komen de afspraken niet goed door? Dan kun je bij de enkele synchronisatie de volgende stappen volgen. Door het volgen van deze stappen kun je controleren of de privéagenda regelmatig de juiste informatie ophaalt. Hiervoor ga je naar Instellingen > Synchronisatie > Enkelvoudig > Programma’s instellen > Kies hier voor je privéagenda. Komen de afspraken niet goed door bij een dubbele synchronisatie? Dan hoef je alleen maar te controleren of de status van de synchronisatie op actief staat. Instellingen > Synchronisatie > Dubbel met Google > Status.

Wist je dat je in plaats van het instellen van een synchronisatie ook gebruik kunt maken van onze beheerapp? Met deze app kun je eenvoudig alle afspraken inzien, boeken en bewerken. Tevens kun je via de beheerapp bij het klantenbestand zodat je altijd gegevens van klanten kunt inzien en beheren. Wellicht een passend alternatief voor een synchronisatie!

Supportpagina